Search Discussions
 
more options

Maxis Forum Login
 
Email address
Password
Forgot your Password?

New User?
Don't have a Maxis Forum Account yet?
Sign up now to login.

Hot Topics
   
20/04/2014 Top-up : service cancellation
20/04/2014 Voice Roaming : Activate roaming
20/04/2014 Customer Service : Topup didn't go through?
   

Top Users
   
Norafizah (7627)
Chandru (7043)
Ashley (7018)
Zatul Ifa (5640)
Firdaus Merican (5320)
Elle (5168)
Zairie (5060)
Tharsani (4980)
Emmi (4894)
M.Avis (4849)
   

Maxis Forum Home > Customer Service > Customer Service
 
Topic: Kecewa
 
Back to Topic List
         
 
 
 
Ijam79
Level 0
Posted: 27 Oct, 2012 :  11:28:17 AM
 
saya adalah salah seorang pelanggan Maxis yang setia dan tidak pernah membuat apa-apa aduan sebelum ini. Tapi kini, saya rasa amat kecewa.

saya amat tertarik dgn plan Galaxy Note 2 untuk MOC members. Memandangkan saya kini masih di dalam kontrak untuk plan blackberry, saya membuat panggilan ke call center untuk mendapat kepastian adakah saya eligible. Mengikut kata pegawai berkenaan, saya boleh asalkan saya membuat line kedua (2nd primary line), bukan line yang saya guna kini. saya bersetuju dan walk in ke Maxis KLCC pada Rabu, 24 Oktober. Mungkin kerana saya tiba pada jam 7.00 petang, saya difahamkan bahawa queue untuk phone agak panjang dan saya dinasihatkan untuk datang keesokan harinya, namun pada hari yang sama juga saya dinasihatkan untuk mengregisterkan line kedua saya supaya nanti pada hari Khamis saya boleh terus proceed untuk urusan telefon. Saya bertanya adakah boleh saya membuat tempahan, namun pegawai berkenaan berkata tidak perlu kerana stok pasti ada.

Saya kembali ke Maxis Centre KLCC pada Khamis 25 Oktober dan sekali lagi hampa apabila diberitahu stok kehabisan. Saya akhirnya membeli set itu sendiri di Samsung, dan seterusnya membuat langganan pelan data melalui *100# dan selepas mendapat SMS pengesahan untuk pelan 3GB RM68, saya terus memakai set Galaxy Note 2.

Hari ini, tiba2 line saya deactivate dan dinasihat untuk membuat pembayaran. Saya menghubungi pusat panggilan dan mendapat tahu bahawa talian saya tidak diregisterkan dalam apa2 pelan data kerana itu bil saya mencecah RM200++. Lebih mengejutkan credit limit hanya RM100.

Ini memang mengecewakan saya kerana from customer point of view, bila dah dapat SMS pengesahan sudah tentulah dia berfikir bahawa dia telahpun diregisterkan untuk plan data tersebut. Saya berharap pihak Maxis dapat memberi feedback untuk perkara ini. Terima kasih
 
zymok
Maxis Helper
Level 2
Posted: 27 Oct, 2012 :  5:51:19 PM
 
quote:
Originally posted by Ijam79

saya adalah salah seorang pelanggan Maxis yang setia dan tidak pernah membuat apa-apa aduan sebelum ini. Tapi kini, saya rasa amat kecewa.

saya amat tertarik dgn plan Galaxy Note 2 untuk MOC members. Memandangkan saya kini masih di dalam kontrak untuk plan blackberry, saya membuat panggilan ke call center untuk mendapat kepastian adakah saya eligible. Mengikut kata pegawai berkenaan, saya boleh asalkan saya membuat line kedua (2nd primary line), bukan line yang saya guna kini. saya bersetuju dan walk in ke Maxis KLCC pada Rabu, 24 Oktober. Mungkin kerana saya tiba pada jam 7.00 petang, saya difahamkan bahawa queue untuk phone agak panjang dan saya dinasihatkan untuk datang keesokan harinya, namun pada hari yang sama juga saya dinasihatkan untuk mengregisterkan line kedua saya supaya nanti pada hari Khamis saya boleh terus proceed untuk urusan telefon. Saya bertanya adakah boleh saya membuat tempahan, namun pegawai berkenaan berkata tidak perlu kerana stok pasti ada.

Saya kembali ke Maxis Centre KLCC pada Khamis 25 Oktober dan sekali lagi hampa apabila diberitahu stok kehabisan. Saya akhirnya membeli set itu sendiri di Samsung, dan seterusnya membuat langganan pelan data melalui *100# dan selepas mendapat SMS pengesahan untuk pelan 3GB RM68, saya terus memakai set Galaxy Note 2.

Hari ini, tiba2 line saya deactivate dan dinasihat untuk membuat pembayaran. Saya menghubungi pusat panggilan dan mendapat tahu bahawa talian saya tidak diregisterkan dalam apa2 pelan data kerana itu bil saya mencecah RM200++. Lebih mengejutkan credit limit hanya RM100.

Ini memang mengecewakan saya kerana from customer point of view, bila dah dapat SMS pengesahan sudah tentulah dia berfikir bahawa dia telahpun diregisterkan untuk plan data tersebut. Saya berharap pihak Maxis dapat memberi feedback untuk perkara ini. Terima kasih



Hi Ijam79,

Kami meminta maaf atas kesulitan yang anda hadapi. Kami akan menyemak penggunaan internet anda untuk memastikan sama ada sah atau tidak selepas bil anda dikeluarkan selepas 10 hari bulan depan. Sila jangan memadamkan SMS pengesahan yang anda terima sebagai bukti anda telah melanggan pelan 3GB RM 68 kami.

Sila datang balik pada 12 hb November untuk maklumbalas kami.

Terima kasih.
 
 
 
 
 
Best viewed with Internet Explorer 7.0, Firefox 1.5 and Flash Player 8 and above.
Copyright © 2013 Maxis Bhd [867573-A]. All rights reserved.